Molyvos - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Wieneke Bogaard - WaarBenJij.nu Molyvos - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Wieneke Bogaard - WaarBenJij.nu

Molyvos

Blijf op de hoogte en volg Wieneke

22 Juli 2019 | Griekenland, Mytilíni

Asrepegeër (Goedeavond),
Sjetoerie (Hoe gaat het)?

De dagen zijn gevuld en het is druk. Deze week zijn we iedere avond wel weg geweest, vandaar dat er nu snel 2 blogs achter elkaar zijn gepost.
Veel lees plezier en ik hoop dat ik jullie een beetje een indruk kan geven van mijn tijd in Lesbos.

15/7
Vandaag 6 tenten gebouwd en ingedeeld in vakken. 1 familie gehuisd. En terwijl ik dat doe is er de jongen van waar ik een paar dagen geleden hun een smallere plek gegeven heeft die met me mee loopt om spullen mee te nemen voor de familie. En zegt boos op me te zijn. Als we terug lopen vraagt hij kom je thee drinken in ons smalle tent. En ik ging met hem mee. Zijn familie was totaal niet blij dat hij mij mee gevraagd had, maar aan het eind van me kopje thee en vele vragen zijn we vrienden.

16/7
In de ochtend naar de coffee shop om gedag te zeggen tegen een geweldige meid! Vandaag hebben we ons record verbroken. We hebben 8 tenten gebouwd!!!
In de avond een bijbelstudie gehad over Markus 2. En na de bijbelstudie heerlijk gezwommen.

17/7
Vandaag maar 2 tenten hoeven bouwen.. Daardoor was onze dag sloom en vermoeiend. De rest van de dag huisgenoot thuis gebracht, gespeeld met de kids en nog geholpen met het opzetten van een andere tent.

18/7
5 tenten gebouwd. Voor het indelen van de tent moet ik naar benden lopen om te vragen hoe ze het willen hebben. Terwijl ik naar beneden loop komt er een meisje aangerend en geeft me een hand en loopt de hele weg met me mee. Wanneer ik terug loop is ze er weer en geeft me een hand en loopt met me mee terug naar haar tent. En heb daarom een armbandje aan haar gegeven die we van de Warehouse gekregen hadden om uit te delen. De kinderen geven mij een blijde kijk op het kamp.

19/7
Vandaag 2 tenten gebouwd en 3 plekken geleveld (gelijk gemaakt).
In de avond zijn we uitgenodigd om te eten met de i58 personen een vroegere vertaler heeft heerlijk voor ons allen gekookt. (We waren met meer dan 50 mensen ongeveer denk).

20/7
Vandaag was onze vrije dag. Iedereen van euro relief had vandaag vrij. We zijn naar Molyvos gegaan. Het was een mooie rit door de heuvels en bergen, langs het strand en langs Moria kamp. Naar een rit van 1,5 uur ongeveer komen we aan. Eerst door stadje gelopen, souveniers winkeltjes bezocht en daarna heerlijk gelunchd. Naar de lunch zijn we naar het strand gegaan om daar de rest van de dag door te brengen. Rond 17.00 hebben we een griekse maaltijd gegeten. Na het eten zijn we naar de plek gereden waar alle reddingsvesten en boten worden achter gelaten. Dit is ingrijpend, zeker als je bedenkt dat meer dan de helft van alle zwemvesten niet blijft drijven in het water door het materiaal wat ze erin gestopt hebben. Er ligt van alles; verschillende maten zwemvesten een been prothese, boten, moterkappen van de motors, enzovoort. Daarna de weg terug gereden. En met een gedeelte van de groep op ons dakterras gezeten om te genieten van ijs met banaan, noten en koekjes.

21/7
Zondagochtend start met naar de kerk gaan. De kerkdienst ging over Lukas 23. Dat God van ons houdt en zelfs Zijn eigen Zoon laat sterven en het eerste kruiswoord van Jezus is: Vergeef het hen, want zij weten niet wat ze doen. Na een heerlijke toast met ei richting de zee. Daar van een clif af gesprongen en heerlijk gezwommen. Weer helemaal bijgekomen voor een nieuwe start van de week.

Bid voor de Grieken die de vluchtelingen gastvrij onthalen. Bid voor de vertalers in het kamp en bid voor alle langdurige vrijwilligers die ervoor zorgen dat alles op een goede manier verloopt. En bid ook zeker voor alle vluchtelingen die onderweg zijn, maar ook die aangekomen zijn. En bid of een ieder van hen Jezus mag leren kennen.

Tashakur (Dank je wel)!

  • 22 Juli 2019 - 19:29

    Fam:

    Oh Wieneke, Wat een verhalen zeg! Fijn dat we een beetje een indruk krijgen! Maar ik denk dat je de helft van wat je meemaakt nog niet heb opgeschreven. Sterkte hoor! We denken aan je, en bidden voor jouw en zullen ook bidden voor de dingen die je vroeg.

  • 24 Juli 2019 - 07:14

    Alette:

    Lief nichtje, wat mooi om jouw verhalen elke keer weer te mogen lezen.. Ik ben trots op je (:
    We bidden met je mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Mytilíni

Wieneke

Actief sinds 26 Juni 2019
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 3114

Voorgaande reizen:

28 Januari 2020 - 04 Maart 2020

Lesbos 2020

26 Juni 2019 - 31 December 2019

Mijn tijd op Lesbos

Landen bezocht: